Prikaz

Danas, 05.11.1999.

Nova knjiga aforizama Vladana Sokića

Kolac delo krasi

O zemlji bez mora i kopna

Vladan Sokić - Kolac delo krasi

Dobitnik prestižne Vibove nagrade za najboljeg mladog satiričara 1997. godine Vladan Sokić na ovogodišnjem sajmu knjiga u Beogradu predstavio se sa novom zbirkom aforizama Kolac delo krasi u izdanju "Ortoze" iz njegovog rodnog Užica.

U Sokićevom slučaju posle smeha na prvu loptu, kol' ko da se ispoštuju pravila žanra - Došlo je i mojih pet minuta. Mada ne volim da jedem na brzinu. - aforizmi se pokazuju kao balzakovski, surovo realistički i izgleda jedini mogući način da se dočara neumitni takt našeg hoda ka ništavilu. Ova crnohumorna dijagnoza naizgled enigmatične uzroke srpske apokalipse locira tamo gde im je i pravo izvorište - u narcisoidnu glupost naroda koji je sebi dozvolio luksuz mitološke inercije.

Aforističke sekvence - Narod bez vere olako nalazi bogove - raskrinkavaju kult paganskih bogova i "mesijanske" misije ovdašnjih demagoga i džabalebaroša, ispisujući domete srpske drame - Narod koji ovoliko gine mora da gine uzalud, istovremeno upozoravajući na skori virtuelni ishod koji nas čeka na dnu zjapećeg ponora - Srbija nema more. A uskoro će ostati i bez kopna! U zemlji morbidne imaginacije aforizam je na njegovu sreću i našu nesreću postao perpetuum mobile naroda kome vreme lagano ističe. Satira je tu samo žanrovska forma i kondezovani čin lične hrabrosti.

Z. Panović

nazad

Napomena: Svi prezentovani radovi vlasništvo su ovog sajta, i mogu se koristiti samo u privatne svrhe. Svako javno publikovanje bez navođenja izvora informacija, i imena autora preuzetog priloga, podleže zakonu o kršenju autorskih prava.

Optimizovano za IE 800x600

Vesna Dencic